Нискотарифните компании Ryan Air и Wizz Air увеличават пазарните си дялове, въпреки условията на пандемия.

Двете авиокомпании се опитват да увеличат броя на самолетите, с които оперират, за разлика от повечето им конкуренти, които предвид пандемията с COVID-19 се опитвят всячески да откажат вече заявени поръчки на нови самолети, аргументирайки отказа си с форсмажорните обстоятелства покрай извънредното положение по целия свят.

Целта на Wizz Air е да увеличи н първо време самолетния си флот от 1 на 20 самолета, ситуирани в базата си на летище Гетуик Лондон. Другата нискотарифна авиокомпания – Раян Еър – цели да заяви още самолети Boeing 737 Max. Това е донякъде изненадващо предвид заявката на Раян Еър от месец май тази година, когато твърдеше, че ще съкрати 15% от персонала си – около 3000 служители. В случай, че Раян Еър продължи с темповете си на разрастване, които се наблюдават дори и през 2020 г., то до 2023 г. кмпанията ще бъде втората най-голяма авикомпания в Европа, непосредствено след Луфтханза и оставяйки зад себе си Air France и IAG. Крайното очакване по отношение на Уиз Еър е пък за следващите три години да удвои самолетния си флот.